top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעומר

גבינה טבעונית פרוביוטית עם פלפל שחור בסגנון בורסאן

עודכן: 29 ביוני 2021



גבינת קשיו בסגנון צרפתי, טעימה ומפנקת, עשויה מרכיבים בריאים ומזינים וקלילה להכנה! מה עוד צריך? רק למרוח על קרקר איכותי ולדמיין שאנחנו בפיקניק על שפת הסיין... או לה לה :)


נעה ישראל, הנטורופתית הנהדרת שליוותה אותנו בבניית התפריטים שלנו, מספרת על סגולות הפרוביוטיקה:

כשמדברים על פרוביוטיקה מתייחסים בעצם לחיידקים ה"ידידותיים" שנמצאים במערכת העיכול שלנו. פרוביוטיקה באופן מילולי מגיעה מיוונית ומשמעותה היא "למען החיים" (פרו- למען ביוס- חיים).

מערכת העיכול שלנו מאכלסת מגוון חיידקים ופטריות, הנקראים "מקרוביום".קיימים בה מאות סוגים שונים של חיידקים- חלקם מזיקים וחלקם מועילים (פרוביוטיים) לקיום החיים בגופנו, וקיימת חשיבות רבה לשמירה על איזון תקין ביניהם בפלורת המעי, על העור ובאזורים נוספים בגופנו.

תפקידם של החיידקים הידידותיים במערכת, הוא למנוע התפשטות חיידקים מזיקים, פטריות ופתוגנים החודרים את מערכת החיסון. פלורת מעיים מאוזנת חיונית לתהליכי הספיגה והעיכול של הרכיבים התזונתיים המגיעים מהמזון אותו אנו צורכים, לייצור של אנזימים וויטמינים אשר הכרחיים לתהליכים שונים בגוף ולשמירה על מאזן החומציות במערכת העיכול. לכן, היא חיונית לתהליכי הניקוי של הגוף ולשמירה על בריאות מערכות הגוף ובפרט מערכות החיסון והעיכול.

הפרעות או מחלות המתפתחות בגוף עלולות לשבת על חוסר איזון פרוביוטי ולכן נרצה בעזרת תזונה פרוביוטית, הרגלי חיים ותוספי תזונה- לשמור על מאזן פרוביוטי תקין ובריא.



רכיבים:

2 כוסות קשיו

2 כפות שמרי בירה

2 שיני שום

3 כפות מיץ לימון

תוכן של שתי כמוסות פרוביוטיקה (אפשר לקנות במגוון חנויות טבע, פארם ודומותיהן, אנו ממליצים על הפרוביוטיקה של ניצת הדובדבן)

חצי כפית מלח אטלנטי / כפית מלח הימלאיה

חצי כוס מים מינרלים

כף פלפל שחור גרוס טרי


הכנה:

  1. להשרות את הקשיו למשך 3-10 שעות, לשטוף ולסנן (ככל שהבלנדר חזק יותר נדרשת פחות השריה).

  2. להעביר את כל חומרי הגלם למעט הפלפל השחור לבלנדר ולטחון עד לקבלת משחה חלקה.

* פלפל שחור- מומלץ לקנות גרגירים שלמים ולטחון אותם ממש לפני ההכנה במטחנת תבלינים או בבלנדר, זה עולם אחר של טעם!


3. מעבירים את המחית לקופסה נקייה ויבשה או לצנצנת זכוכית מעוקרת (כלומר שנטבלה במים רותחים ויובשה היטב במגבת נקיה או נייר). שמים מלא פלפל שחור גרוס מעל.

4. סוגרים ומניחים במקרר לפחות ל-3 ימים, ניתן גם להשאיר למשך שבועיים ואף יותר לפני הפתיחה- הגבינה תפתח טעמים יותר עמוקים עם הזמן.


חשוב!! במהלך ההכנה לטעום אך ורק עם כפית נקייה ויבשה, לאחר ששטועמים לשטוף וליבש שוב. הקופסה/צנצנת בה שומרים את הגבינה חייבת להיות נקייה ביותר ויבשה. אם יהיה לכלוך כלשהו שמגיע מאחד הכלים בהם השתמשנו או מהידיים, הגבינה תתקלקל תוך יום-יומיים.


בתיאבון! ואל תשכחו לשתף אותנו בתוצאות באינסטגרם או בפייסבוק, תייגו אותנו @ayalafood

בא לכם שיהיה טעים, אבל לא לבשל? אין בעיה! אנחנו בקייטרינג איילה. קייטרינג טבעוני לאירועים, שמחים לבשל באירועים טבעוניים, מקטנים ותואמי קורונה ועד לגדולים יותר בימים שאחרי ההגבלות, וגם שמחים לבשל לאירועים ולסדנאות.

638 צפיות0 תגובות
bottom of page